Jokia paslaptis, jog žiema automobiliui yra vienas iš pačių sudėtingiausių laikotarpių, o labiausiai atsispindi ne tik pasikeitusiose vairavimo sąlygose, tačiau taip pat ir automobilio elektroninėse sistemose. Žema temperatūra, nuolatinė drėgmė, druskos ant kelių ir trumpi važiavimai sukuria tokias sąlygas, kuriomis net ir tvarkingas automobilis gali pradėti kelti pačių įvairiausių problemų. Nors tokia tendencija tinka visų gamintojų automobiliams, tačiau specifiškai „BMW“ modeliai su tokiomis problemomis gali susidurti dažniau. https://www.avkparts.lt/ specialistai sako, jog nors šios markės automobiliai yra sukurti eksploatacijai įvairiomis klimato sąlygomis, žiemą kai kurios elektroninės dalys patiria ženkliai didesnę apkrovą.
Akumuliatorius gali būti problemų priežastimi
Akivaizdu, jog didžioji dalis elektronikos sistemų problemų prasideda nuo pačios energijos tiekimo grandinės pradžios. Vis dėlto šaltyje akumuliatoriaus efektyvumas smarkiai krenta, o automobilis reikalauja daugiau energijos, lyginant su vasaros laikotarpiu. AVKParts ekspertai sako, kad šiuolaikiniai „BMW“ automobiliai reikalauja tikrai daug elektros energijos įvairioms funkcijoms palaikyti, tad reguliariai atnaujinti akumuliatorių – ypač žiemos metu – verta. Laikui bėgant akumuliatoriaus talpa mažėja, todėl būtent todėl prieš šaltąjį sezoną rekomenduojama ne tik patikrinti įkrovos lygį, bet ir realią akumuliatoriaus būklę, ypač automobiliuose su „Start-Stop“ funkcija. Taip yra todėl, kad ši funkcija reikalauja papildomos elektros energijos, ypač kuomet automobilis pagrinde yra eksploatuojamas mieste.
Užvedimo sistema
Ne mažiau svarbi vieta – dyzelinių „BMW“ variklių užvedimo elektronika. Esant žemai temperatūrai, kaitinimo žvakės ir jų valdymo moduliai atlieka lemiamą vaidmenį automobilio užvedimo metu. Jei viena ar kelios žvakės neveikia tinkamai, variklis gali užsivesti sunkiai, dirbti netolygiai arba visai neužsivesti. Dažnai problema nėra akivaizdi rudenį, bet pirmas rimtesnis šaltis ją iš karto išryškina. Taip pat, „BMW“ dyzeliniuose modeliuose pakaitinimo sistema glaudžiai susijusi su variklio valdymo elektronika. Net ir nedidelis sutrikimas gali sukelti klaidų kodus, riboti variklio darbą ar suaktyvinti avarinį režimą. Tokiose situacijose problema dažnai slypi ne sudėtingoje sistemoje ar pačiame akumuliatoriuje, tačiau susidevėjusiose pakaitinimo žvakėse. Beje, reikėtų taip pat paminėti ir patį starterį. Žiema variklio alyva sutirštėja dėl žemos temperatūros. Kartu su alyvos klampumu didėja ir mechaninis variklio komponentų pasipriešinimas. Taigi, starteriui tenka sukti variklį didesne jėga. Specialistai sako, jog, jeigu starteris jau turi nusidėvėjimo požymių, žiema juos labai greitai išryškina. Ilgiau trunkantis sukimasis ar pasikartojantys bandymai užvesti variklį tik dar labiau apkrauna tiek starterį, tiek akumuliatorių. Tai reiškia, jog sudėtingas automobilio užvedimas šaltą rytą ne visuomet yra tiesiogiai susijęs su akumuliatoriaus problemomis. Tiesa, tokios problemos taip pat gali užklupti ir benzininius modelius.

Svarbu yra suprasti, kad dauguma žiemos metu atsirandančių elektronikos problemų nėra staigūs bei netikėtai nutikę gedimai. Dažniausiai tai yra palaipsniui nusidėvėjusių komponentų pasekmė, kurią šaltis bei kartu su ja pasireiškianti drėgmė tiesiog pagreitina. Puikus to pavyzdys – pačios įvairiausios laidų jungtys, ar elektronikos davikliai. Laiku neidentifikuotos problemos bei nepakeistos už jas atsakingos dalys gali sukelti grandininę reakciją – silpnas akumuliatorius apkrauna starterį, prastas užvedimas neigiamai veikia kitus elektronikos komponentus. Būtent tuomet kompiuterio klaidos neišvengiamai pradeda kauptis valdymo blokuose bei kelti problemas automobilio eksploatacijai.
Jei žiemą „BMW“ automobilis pradeda kelti įvairių elektronikos problemų, sprendimas dažniausiai yra gana paprastas – patikrinti ir, jei reikia, pakeisti pagrindinius komponentus. Juos galite nesunkiai rasti bei įsigyti čia: https://www.avkparts.lt/bmw-dalys/